pondělí 11. dubna 2016

Pečené müsli se skořicí a jablkem

Vzhledem k tomu, že nerada trávím čas u plotny, protože ho raději investuji jinde, hledám vždy jen jednoduché recepty, které jsou nenáročné jak na přípravu tak na čas. Zaujal mne tedy jeden recept na domácí pečené müsli, které je svým obsahem mnohem kvalitnější, než kupované směsi.
Obsahuje spoustu důležitých živin a neobsahuje nezdravá sladidla. Müsli je tak akorát sladké, ale kdo má rád sladší, může si přisladit. Navíc si jej můžete napéct dopředu a několik dní pak nemusíte řešit snídani, jen přihodíte do jogurtu nebo zalejete mlékem. :)

Co budeme potřebovat:
  • 1 hrnek ovesných vloček nebo vařenou či klíčenou quinou ( já použila 1/2 hrnku bezlepkových ovesných vloček + 1/2 hrnku vařené quinoy)
  • 1 menší jablko nakrájené na kostičky
  • 1/2 hrnku mandlí nasekaných na jemno
  • 1/2 hrnku mletého lněného semínka
  • 1/4  hrnku konopného proteinu (nemusí být, ale muesli nutričně obohatí)
  • 1/2 sezamových semínek
  • 1/2 slunečnicových semínek
  • 2 lžičky skořice
  • 1/4 lžičky soli (mořské či himalájské)
  • 1/4 hrnku melasy (tu jsem doma neměla, tak jsem dala agávový sirup)
  • 2 lžíce jablečné šťávy (kdo máte odšťavnovač máte to nejjednodušší, já nastrouhala jablko a šťávu z něj ručně vymačkala, popř. v nejhorším použijte jablečný džus, nebo mošt)
  • 1/4 hrnku konopného oleje ( já použila půl na půl lněný s olivovým)
  • na vymazání plechu kokosový olej

Předehřejte si troubu na 120 °C.
Smíchejte všechny suché přísady a mokré (olej, šťávu a melasu/agávový sirup) zvlášť. Poté smíchejte vše dohromady a pečlivě promíchejte. Plech potřete kokosovým olejem a rozprostřete na něj hotovu směs.
Pečte asi 1 hodinu. Poté nechte směs vychladnout a nalámejte na kousky (já lámat nemusela, zapeklo se mi krásně na malé hrudky).
Budete mít asi 4 šálky muesli, což vám vyjde na cca 4-5 porcí. V lednici by mělo vydržet až 2 týdny.  :)


Žádné komentáře:

Okomentovat